Július Kolečáni

Podľa poradcu misie USA pri OSN Johna Macka nacistom „nemožno zakázať slobodné prejavovanie názorov“. Preto Spojené štáty nepodporili ruský návrh rezolúcie proti nacizmu. Krátko na to ukrajinský prezident Volodimir Zelenskyj zastavil dekrétom na päť rokov činnosť troch televíznych kanálov, ktoré obvinil zo šírenia ruskej propagandy.

Radikálny prezidentov krok našiel priaznivý ohlas medzi časťou jeho prívržencov, ktorú tvoria rôzne neonacistické skupiny. Zelenského v ťažení na opozičné televízie podporili nielen verbálne. Desiatky prívržencov neonacistickej skupiny S-14 sa pokúsili dobyť do sídla televíznej stanice Naš len preto, že vo vysielaní vyjadrila podporu trom zakázaným staniciam. Neonacistom kládli odpor najprv príslušníci SBS chrániaci objekt stanice a následne aj samotní zamestnanci televízie. Situáciu sa podarilo upokojiť až po príchode polície, ktorá 4 neonacistov zadržala.

Zákaz slobodného vysielania proruských televízií označila Zelenského hovorkyňa za „ochranu národnej bezpečnosti“. Majiteľom televízií je poslanec parlamentu za stranu Opozičná platforma – Za život Taras Kozak. Dekrét prezident mu tiež zamedzil prístup k jeho majetku.

Ukrajinský zväz novinárov označil rozhodnutie za útok na slobodu prejavu. Spravodajský kanál Hlas Ameriky dal toto konanie do súvisu s pripravovaným zákonom o médiách, ktorý „predstavuje hrozbu pre slobodu slova a nezávislé spravodajstvo v tejto východoeurópskej krajine“. Zelenského otvoreným podporovateľom je pritom miliardár Igor Kolomojskyj, ktorí vlastní najväčší mediálny konglomerát na Ukrajine.

Zdroj: RIA

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *